Eatertainment komt naar je toe!

Steeds meer evenementen door het hele land.

Loaded fries met vegetarische rendang

Vegetarische rendang loaded fries

Wie houdt er niet van een frietje stoofvlees? Probeer deze vegetarische rendang met pulled oats. Wij toppen dit gerecht af met zoetzure groenten. Het mooiste van allemaal? Deze maaltijd heb je in een half uur op tafel staan.

NiveauGemiddeld

Voorziet in2 Porties
Voorbereiding30 minutenTotale Tijd30 minuten

Ingrediënten rendang
 120 gr Gold & Green pulled oats
 3 teentjes knoflook
 1 grote sjalot
 50 gr tomaat
 1 el olie
 ½ tl komijn
 1 tl kurkuma
  rode peper
 9 gr sereh
 2 tl zout
 1 tl korianderzaad
 160 ml kokosmelk
 50 gr kemiriepasta
 15 gr kokossnippers
 30 gr wortel
 ½ rode ui
 30 gr koolrabi
 30 gr bloemkoolroosjes
 80 gr suiker
 80 ml azijn
 500 gr friet

Bereidingswijze rendang
1

Verwarm de oven voor op 180°C. Bak de pulled oats 8 min. in de oven en laat afkoelen.

2

Snipper de ui, snijd de knoflook fijn en de tomaat in blokjes. Verwarm olie in een pan en bak de knoflook, sjalot en tomaat op laag vuur aan.

3

Voeg, wanneer de sjalot glazig is, de komijn, kurkuma, fijn gesneden rode peper, sereh, zout en korianderzaad toe. Blus de ingrediënten af met kokosmelk en voeg de kokoscrème toe.

4

Voeg als de kokoscrème is gesmolten de kemiriepasta en kokossnippers toe en zet het vuur uit. Meng de pulled oats door het geheel.

Bereidingswijze zoetzure groenten
5

Snijd de wortel, rode ui en koolrabi fijn. Meng in een steelpan de suiker, azijn en een snuf zout en breng aan de kook. Voeg de groenten toe en breng nogmaals aan de kook. Laat de groenten 10 sec. doorkoken en zet daarna het vuur uit. Giet de groenten af en laat ze afkoelen.

6

Bak ondertussen de friet volgens de aanwijzingen op de verpakking. Serveer de friet met de vegetarische rendang en zoetzure groenten.

Tip! Kemiriepasta is te koop bij de toko of de speciaalzaak

Ingrediënten

Ingrediënten rendang
 120 gr Gold & Green pulled oats
 3 teentjes knoflook
 1 grote sjalot
 50 gr tomaat
 1 el olie
 ½ tl komijn
 1 tl kurkuma
  rode peper
 9 gr sereh
 2 tl zout
 1 tl korianderzaad
 160 ml kokosmelk
 50 gr kemiriepasta
 15 gr kokossnippers
 30 gr wortel
 ½ rode ui
 30 gr koolrabi
 30 gr bloemkoolroosjes
 80 gr suiker
 80 ml azijn
 500 gr friet

Instructies

Bereidingswijze rendang
1

Verwarm de oven voor op 180°C. Bak de pulled oats 8 min. in de oven en laat afkoelen.

2

Snipper de ui, snijd de knoflook fijn en de tomaat in blokjes. Verwarm olie in een pan en bak de knoflook, sjalot en tomaat op laag vuur aan.

3

Voeg, wanneer de sjalot glazig is, de komijn, kurkuma, fijn gesneden rode peper, sereh, zout en korianderzaad toe. Blus de ingrediënten af met kokosmelk en voeg de kokoscrème toe.

4

Voeg als de kokoscrème is gesmolten de kemiriepasta en kokossnippers toe en zet het vuur uit. Meng de pulled oats door het geheel.

Bereidingswijze zoetzure groenten
5

Snijd de wortel, rode ui en koolrabi fijn. Meng in een steelpan de suiker, azijn en een snuf zout en breng aan de kook. Voeg de groenten toe en breng nogmaals aan de kook. Laat de groenten 10 sec. doorkoken en zet daarna het vuur uit. Giet de groenten af en laat ze afkoelen.

6

Bak ondertussen de friet volgens de aanwijzingen op de verpakking. Serveer de friet met de vegetarische rendang en zoetzure groenten.

Tip! Kemiriepasta is te koop bij de toko of de speciaalzaak

Loaded fries met vegetarische rendang
Wijntip van Yves

Wijntip van Yves

Tenuta Iuzzolini Ciro Bianco: bij dit kruidige gerecht schenk ik een witte wijn van de greco druif uit het zuidelijkste deel van Italië; het lichte vetje in de wijn gaat lekker met de frietjes.

Met code EAT10 bestel je hem nu hier met 10% korting bij Vanouds de Zwaan.

Meld je aan en blijf op de hoogte!

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang evenementen, de nieuwste recepten, tips en het laatste nieuws in je mailbox.