Meld je aan voor onze nieuwsbrief! Ontvang wekelijks receptinspiratie in je mailbox.

Vegetarische loaded fries rendang met zoetzure groenten

Vegetarische rendang loaded fries

Wie houdt er niet van een frietje stoofvlees? Probeer deze vegetarische rendang met pulled oats. Wij toppen dit gerecht af met zoetzure groenten; een heerlijke combinatie. Dit gerecht heb je binnen een half uurtje op tafel staan.  

NiveauGemiddeld

Voorziet in2 Porties
Voorbereiding30 minutenTotale Tijd30 minuten

Ingrediënten rendang
 120 gr Pulled oats
 1 el olie
 3 teentjes knoflook, fijn gesneden
 1 grote sjalot, in halve maantjes
 50 gr tomaat, in blokjes
 ½ tl komijn
 1 tl kurkuma
  rode peper, fijn gesneden
 9 gr sereh (citroengras)
 2 tl zout
 1 tl korianderzaad
 160 ml kokosmelk
 30 gr santen (kokoscrème)
 50 gr kemiri pasta
 15 gr kokossnippers, gebrand
Ingrediënten zoetzure groenten
 30 gr wortel
 ½ rode ui
 30 gr koolrabi
 30 gr bloemkool
 80 gr suiker
 80 ml azijn
 Zout
 500 gr friet

Bereidingswijze rendang
1

Verwarm de oven voor op 180°C, bak de Pulled oats 8 min. in de oven en laat afkoelen.

2

Verwarm olie in een pan en bak de knoflook, sjalot en tomaat op laag vuur aan.

3

Voeg, wanneer de sjalot glazig is, de komijn, kurkuma, rode peper, sereh, het zout en korianderzaad toe. Blus de ingrediënten af met kokosmelk en voeg de kokoscrème toe.

4

Voeg als de kokoscrème is gesmolten, de kemiri pasta en kokossnippers toe en zet het vuur uit. Meng de Pulled oats door het geheel.

Bereidingswijze zoetzure groenten
5

Snijd de wortel, rode ui en koolrabi heel fijn en de bloemkool in hele kleine roosjes.

6

Meng in een steelpan de suiker, azijn en een snuf zout en breng aan de kook. Voeg de groenten toe en breng nogmaals aan de kook. Laat de groenten 10 sec. doorkoken, zet het vuur uit, giet de groenten af en laat afkoelen.

7

Bak ondertussen de friet volgens de aanwijzingen op de verpakking.

8

Serveer de friet met de rendang en daarop de zoetzure groenten.

Ingrediënten

Ingrediënten rendang
 120 gr Pulled oats
 1 el olie
 3 teentjes knoflook, fijn gesneden
 1 grote sjalot, in halve maantjes
 50 gr tomaat, in blokjes
 ½ tl komijn
 1 tl kurkuma
  rode peper, fijn gesneden
 9 gr sereh (citroengras)
 2 tl zout
 1 tl korianderzaad
 160 ml kokosmelk
 30 gr santen (kokoscrème)
 50 gr kemiri pasta
 15 gr kokossnippers, gebrand
Ingrediënten zoetzure groenten
 30 gr wortel
 ½ rode ui
 30 gr koolrabi
 30 gr bloemkool
 80 gr suiker
 80 ml azijn
 Zout
 500 gr friet

Instructies

Bereidingswijze rendang
1

Verwarm de oven voor op 180°C, bak de Pulled oats 8 min. in de oven en laat afkoelen.

2

Verwarm olie in een pan en bak de knoflook, sjalot en tomaat op laag vuur aan.

3

Voeg, wanneer de sjalot glazig is, de komijn, kurkuma, rode peper, sereh, het zout en korianderzaad toe. Blus de ingrediënten af met kokosmelk en voeg de kokoscrème toe.

4

Voeg als de kokoscrème is gesmolten, de kemiri pasta en kokossnippers toe en zet het vuur uit. Meng de Pulled oats door het geheel.

Bereidingswijze zoetzure groenten
5

Snijd de wortel, rode ui en koolrabi heel fijn en de bloemkool in hele kleine roosjes.

6

Meng in een steelpan de suiker, azijn en een snuf zout en breng aan de kook. Voeg de groenten toe en breng nogmaals aan de kook. Laat de groenten 10 sec. doorkoken, zet het vuur uit, giet de groenten af en laat afkoelen.

7

Bak ondertussen de friet volgens de aanwijzingen op de verpakking.

8

Serveer de friet met de rendang en daarop de zoetzure groenten.

Vegetarische loaded fries rendang met zoetzure groenten

Meld je aan en blijf op de hoogte!

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang evenementen, de nieuwste recepten, tips en het laatste nieuws in je mailbox.