Meld je aan voor onze nieuwsbrief! Ontvang wekelijks receptinspiratie in je mailbox.

Zó beweeg je meer tijdens het thuiswerken

Hibiscus-chai thee to-go

Thuiswerken is inmiddels al een tijdje de normaalste gang van zaken. Of je nu volledig thuiswerkt of gedeeltelijk, het is toch heel anders dan op kantoor werken. Zo heb je tijdens het thuiswerken minder lichaamsbeweging dan wanneer je op kantoor zou werken. Als je op kantoor zit, loop je toch regelmatig even naar een collega om iets te vragen of om gewoon even bij te kletsen of naar de wc of koffieapparaat. Ook is een wandelrondje tijdens de lunch iets wat veel gedaan wordt. Misschien fietste je vroeger wel naar je werk en kun je nu zo uit je bed achter je computer rollen. Kortom: we kunnen wel wat extra beweging gebruiken én met onze tips gaat dat helemaal lukken!

Korte beweegmomentjes 
Om meer beweging te krijgen, hoef je zeker niet meteen een zware work-out te doen. Gedurende de dag zijn er genoeg momenten die je kunt pakken om aan je beweging te komen. Zet bijvoorbeeld geen kan water op je bureau, maar loop even naar de keuken als je dorst hebt. Ben je wat stijfjes geworden doordat je de hele dag achter je computer zit? Doe dan tussen het werk door even wat rekoefeningen. Wil je nog meer bewegen? Sta dan niet stil wanneer bijvoorbeeld het theewater aan het koken is, maar doe wat squats of andere oefeningen. Door gedurende de dag wat kleine beweegmomenten in te plannen, beweeg je de hele dag door!  

Wandelen 
Gebruik jij je lunchpauze om even een aflevering van je favoriete serie te kijken of werk je zelfs gewoon door? Klap dan die laptop dicht en ga lekker naar buiten en neem je lunch en drinken mee! Inspiratie nodig? Probeer deze limoen-kokosrepen en hibiscus-chai thee. Wandel samen met een collega die in de buurt woont, met je partner of gewoon lekker alleen met goede muziek op. Tip! Beluister deze vrolijke afspeellijst. In een half uurtje lunchpauze kun je namelijk best wel een eindje komen! Om deze manier kom jij aan de nodige beweging en haal je ook nog eens een frisse neus. 😉 

Gebruik je bureaustoel als fitnessapparaat 
Wanneer je gewend bent om veel tijd in de sportschool door te brengen, kan het best lastig zijn als je nu de hele dag thuis zit. Je kunt ’s avonds natuurlijk gewoon thuis sporten, maar waarom zou je tussen het werk door niet gewoon wat fitnessoefeningen doen?! En daarvoor hoef je niet eens achter je werkplek vandaan te komen. Je kunt je (bureau)stoel namelijk gewoon als fitnessapparaat gebruiken. Train bijvoorbeeld je triceps door push-ups met je stoel te doen of til je benen op wanneer je zit en houd dit een aantal seconden vast. Word fit met je bureaustoel!  

Meld je aan en blijf op de hoogte!

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang evenementen, de nieuwste recepten, tips en het laatste nieuws in je mailbox.