Lifestyle

Vegetarische spaghetti bolognese

Ingrediënten
Bereidingswijze
1
Kook de verse spaghetti zoals aangegeven staat op de verpakking. Snijd intussen de ui fijn en snijd de wortel, aubergine, tomaat en paprika in kleine blokjes.
2
Meng de pulled oats met 2 el olijfolie, oregano, tijm, rozemarijn en chili. Meng dit goed door en laat het even intrekken voordat je het gaat bakken.
3
Verhit 2 el olijfolie in een pan met dikke bodem en voeg de ui toe. Voeg als de ui glazig begint te worden de wortelblokjes en aubergine toe. Pers de teentjes knoflook uit in de pan en laat al roerend de smaak vrijkomen. Voeg vervolgens de gemarineerde pulled oats en tomatenpuree toe. Breng op smaak met wat peper en zout. Voeg nu de tomaten en paprikablokjes toe. Door deze als laatste toe te voegen behouden ze hun lekkere bite. Voeg na 2 minuten de tomatensaus toe en breng het geheel aan de kook.
4
Giet de verse pasta af en haal de pasta door de bolognesesaus. Verdeel de pasta en de saus over twee borden en top het geheel af met verse basilicum, Parmezaanse kaas en kleine druppeltjes extra vergine olijfolie voor de smaak.

Vind je dit leuk?

Reacties
Plaats nieuwe reactie

Geef een reactie

Over dit onderwerp

Soort
Workshops

Gemaakt door Eatertainment

Delen via