Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Ontvang de nieuwste recepten en tips in je inbox.

Sushi sandwich met kip en avocado

Verruil je simpele boterham voor de lunch eens voor deze geweldige sushi sandwich! Deze heerlijke sandwich is gevuld met kipschnitzel en allerlei groenten als avocado en wortel, maar je kunt natuurlijk ook andere ingrediënten toevoegen.

NiveauGemiddeld

Voorziet in2 Porties
Voorbereiding15 minutenKooktijd25 minutenTotale Tijd40 minuten

Ingrediënten
 200 gr sushirijst
 230 ml water
 50 ml rijstazijn
 25 gr suiker
 1 el olie
 2 kipschnitzels
 1 avocado
 100 gr gesneden rode kool
 2 el wasabi mayonaise
 2 el kewpie (Japanse) mayonaise
 4 norivellen
 60 gr wortel julienne
 2 tl zwarte sesamzaadjes

Bereidingswijze
1

Doe de sushirijst in het koude water en breng aan de kook. Laat gedurende 10 min. koken met de deksel op de pan. Zet het vuur uit en plaats een schone theedoek strak tussen de deksel en de pan. Laat de rijst 15 min. met de deksel op de pan stomen.

2

Meng in een schaaltje de rijstazijn met suiker en verwarm dit 30 sec. in de magnetron totdat de suikerkristallen zijn opgelost. Voeg dit toe aan de sushirijst en meng door elkaar met een houten lepel. Laat de rijst volledig afkoelen.

3

Verhit olie in een koekenpan en bak de kipschnitzels goudbruin en knapperig. Snijd de avocado en radijsjes in plakjes. Meng de rode kool met 1 el wasabi mayonaise en de kewpie mayonaise.

4

Maak van de rijst 2 gelijke, platte vierkantjes van 7 bij 7 cm en plaats in het midden van 2 norivellen. Beleg de rijst met plakjes radijs, wortel julienne, kipschnitzel, avocado en rode koolsalade. Maak van de overgebleven rijst nog eens 2 gelijke, platte vierkantjes van 7 bij 7 cm en plaats erbovenop. Pak vervolgens de rijstsandwich in met een tweede nori vel. Plak de randjes van de vellen aan elkaar met een klein beetje water.

5

Snijd de sandwich door midden en top af met wat wasabi mayonaise en zwarte sesamzaadjes.

Ingrediënten

Ingrediënten
 200 gr sushirijst
 230 ml water
 50 ml rijstazijn
 25 gr suiker
 1 el olie
 2 kipschnitzels
 1 avocado
 100 gr gesneden rode kool
 2 el wasabi mayonaise
 2 el kewpie (Japanse) mayonaise
 4 norivellen
 60 gr wortel julienne
 2 tl zwarte sesamzaadjes

Instructies

Bereidingswijze
1

Doe de sushirijst in het koude water en breng aan de kook. Laat gedurende 10 min. koken met de deksel op de pan. Zet het vuur uit en plaats een schone theedoek strak tussen de deksel en de pan. Laat de rijst 15 min. met de deksel op de pan stomen.

2

Meng in een schaaltje de rijstazijn met suiker en verwarm dit 30 sec. in de magnetron totdat de suikerkristallen zijn opgelost. Voeg dit toe aan de sushirijst en meng door elkaar met een houten lepel. Laat de rijst volledig afkoelen.

3

Verhit olie in een koekenpan en bak de kipschnitzels goudbruin en knapperig. Snijd de avocado en radijsjes in plakjes. Meng de rode kool met 1 el wasabi mayonaise en de kewpie mayonaise.

4

Maak van de rijst 2 gelijke, platte vierkantjes van 7 bij 7 cm en plaats in het midden van 2 norivellen. Beleg de rijst met plakjes radijs, wortel julienne, kipschnitzel, avocado en rode koolsalade. Maak van de overgebleven rijst nog eens 2 gelijke, platte vierkantjes van 7 bij 7 cm en plaats erbovenop. Pak vervolgens de rijstsandwich in met een tweede nori vel. Plak de randjes van de vellen aan elkaar met een klein beetje water.

5

Snijd de sandwich door midden en top af met wat wasabi mayonaise en zwarte sesamzaadjes.

Sushi sandwich met kip en avocado

Meld je aan en blijf op de hoogte!

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang evenementen, de nieuwste recepten, tips en het laatste nieuws in je mailbox.