Eatertainment komt naar je toe!

Steeds meer evenementen door het hele land.

Quinoa veggie bowl met halloumi

Quinoa veggie bowl met halloumi

Een bowl vol met voedzame ingrediënten voor een vullende maaltijd. Een gerecht waar je niet alleen blij van wordt als je het eet, maar ook als je ernaar kijkt. Gevuld met knapperige kikkererwten, zoete aardappelfriet en goudbruine halloumi is dit een overheerlijke maaltijd.

NiveauGemiddeld

Voorziet in2 Porties
Voorbereiding15 minutenKooktijd30 minutenTotale Tijd45 minuten

Ingrediënten
 2 zoete aardappelen
 Olijfolie
 Peper en zout
 250 gr kikkererwten
 1 tl knoflookpoeder
 150 gr quinoa
 1 blokje groentebouillon
 200 gr halloumi
 150 gr Griekse yoghurt
 1 el honing
 1 tl citroensap
 100 gr verse spinazie
 100 gr gesneden rode kool

Bereidingswijze
1

Verwarm de oven voor op 200ºC. Was de aardappelen goed. Snijd deze eerst in plakken en vervolgens in reepjes zodat je frietjes krijgt. Meng de zoete aardappelfriet in een kom met wat olijfolie, peper en zout en verdeel over een ovenschaal. Bak 30 min. in de oven.

2

Laat ondertussen de kikkererwten uitlekken, spoel ze goed af met water en plaats in een ovenschaal. Giet hier wat olijfolie overheen. Breng op smaak met peper, zout en knoflookpoeder. Bak de kikkererwten de laatste 15 min. mee in de oven bij de zoete aardappelfriet.

3

Kook de quinoa volgens de aanwijzingen op de verpakking met een bouillonblokje. Snijd de halloumi in plakjes en gril aan beide kanten goudbruin in een grillpan. Meng de Griekse yoghurt met de honing en het citroensap tot een saus. Breng op smaak met peper en zout.

4

Giet de quinoa af en verdeel over (diepe) borden, samen met de verse spinazie en rode kool. Verdeel ook de zoete aardappelfriet, geroosterde kikkererwten en halloumi over de borden. Serveer met de yoghurtsaus.

Ingrediënten

Ingrediënten
 2 zoete aardappelen
 Olijfolie
 Peper en zout
 250 gr kikkererwten
 1 tl knoflookpoeder
 150 gr quinoa
 1 blokje groentebouillon
 200 gr halloumi
 150 gr Griekse yoghurt
 1 el honing
 1 tl citroensap
 100 gr verse spinazie
 100 gr gesneden rode kool

Instructies

Bereidingswijze
1

Verwarm de oven voor op 200ºC. Was de aardappelen goed. Snijd deze eerst in plakken en vervolgens in reepjes zodat je frietjes krijgt. Meng de zoete aardappelfriet in een kom met wat olijfolie, peper en zout en verdeel over een ovenschaal. Bak 30 min. in de oven.

2

Laat ondertussen de kikkererwten uitlekken, spoel ze goed af met water en plaats in een ovenschaal. Giet hier wat olijfolie overheen. Breng op smaak met peper, zout en knoflookpoeder. Bak de kikkererwten de laatste 15 min. mee in de oven bij de zoete aardappelfriet.

3

Kook de quinoa volgens de aanwijzingen op de verpakking met een bouillonblokje. Snijd de halloumi in plakjes en gril aan beide kanten goudbruin in een grillpan. Meng de Griekse yoghurt met de honing en het citroensap tot een saus. Breng op smaak met peper en zout.

4

Giet de quinoa af en verdeel over (diepe) borden, samen met de verse spinazie en rode kool. Verdeel ook de zoete aardappelfriet, geroosterde kikkererwten en halloumi over de borden. Serveer met de yoghurtsaus.

Quinoa veggie bowl met halloumi

Meld je aan en blijf op de hoogte!

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang evenementen, de nieuwste recepten, tips en het laatste nieuws in je mailbox.