Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Ontvang de nieuwste recepten en tips in je inbox.

Vegetarische gyros met feta en olijventzatziki

gyros

Zet binnen no time een heerlijke vegetarische pita gyros op tafel! Wij combineren de gyros in ons recept met feta en een lekkere zelfgemaakte olijventzatziki. Met 20 minuten bereidingstijd een ideaal gerecht voor dagen waarop je wat minder tijd hebt om in de keuken te staan.

NiveauBeginner

Voorziet in2 Porties
Voorbereiding10 minutenKooktijd10 minutenTotale Tijd20 minuten

Ingrediënten
 5 takjes verse munt
 1 teentje knoflook
 25 gr groene olijven
 50 gr feta
  komkommer
 100 gr Griekse yoghurt
 Peper en zout
 ½ rode ui
 ½ doosje cherrytomaatjes
 4 grote pita's
 1 el olijfolie
 175 gr vegetarische gyros
 100 gr ijsbergsla, fijngesneden
Keukenbenodigdheden
 Oven
 Rasp
 Kommetje
 Pan

Bereidingswijze
1

Verwarm de oven voor op 220˚C. Snijd de muntblaadjes, knoflook en olijven fijn en de feta in kleine blokjes. Rasp de helft van de komkommer fijn. Meng de munt, knoflook, olijven, feta en geraspte komkommer met de Griekse yoghurt tot een tzatziki. Breng op smaak met peper en zout.

2

Snijd de rode ui en de rest van de komkommer in dunne plakjes en de tomaatjes door de helft. Leg de pita’s in de oven en bak deze in 4 minuten warm en licht knapperig. Verhit ondertussen 1 el olijfolie in een pan en bak de vegetarische gyros knapperig.

3

Beleg de pita’s met ijsbergsla, komkommer, tomaatjes, rode ui, vegetarische gyros en de zelfgemaakte tzatziki.

Ingrediënten

Ingrediënten
 5 takjes verse munt
 1 teentje knoflook
 25 gr groene olijven
 50 gr feta
  komkommer
 100 gr Griekse yoghurt
 Peper en zout
 ½ rode ui
 ½ doosje cherrytomaatjes
 4 grote pita's
 1 el olijfolie
 175 gr vegetarische gyros
 100 gr ijsbergsla, fijngesneden
Keukenbenodigdheden
 Oven
 Rasp
 Kommetje
 Pan

Instructies

Bereidingswijze
1

Verwarm de oven voor op 220˚C. Snijd de muntblaadjes, knoflook en olijven fijn en de feta in kleine blokjes. Rasp de helft van de komkommer fijn. Meng de munt, knoflook, olijven, feta en geraspte komkommer met de Griekse yoghurt tot een tzatziki. Breng op smaak met peper en zout.

2

Snijd de rode ui en de rest van de komkommer in dunne plakjes en de tomaatjes door de helft. Leg de pita’s in de oven en bak deze in 4 minuten warm en licht knapperig. Verhit ondertussen 1 el olijfolie in een pan en bak de vegetarische gyros knapperig.

3

Beleg de pita’s met ijsbergsla, komkommer, tomaatjes, rode ui, vegetarische gyros en de zelfgemaakte tzatziki.

Vegetarische gyros met feta en olijventzatziki

Valt onze vegetarische gyros bij jou wel in de smaak? Wij hebben nog veel meer heerlijke vegetarische gerechten, check ze hier.

Meld je aan en blijf op de hoogte!

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang evenementen, de nieuwste recepten, tips en het laatste nieuws in je mailbox.