Meld je aan voor onze nieuwsbrief! Ontvang wekelijks receptinspiratie in je mailbox.

Vegetarische spaghetti bolognese

Spaghetti bolognese is een echte klassieker. De traditionele Italiaanse bolognesesaus is afkomstig uit het plaatsje Bologna. Het oorspronkelijke recept wordt geserveerd met gehakt en buikspek (pancetta). Probeer ook eens een vegetarische variant met heerlijke gemarineerde pulled oats.

NiveauBeginner

Voorziet in2 Porties
Voorbereiding15 minutenKooktijd10 minutenTotale Tijd25 minuten

Ingrediënten
 250 gr verse spaghetti all’uovo
 1 ui
 1 wortel
 ½ aubergine
 ½ paprika
 2 tomaten
 2 el olijfolie
 3 el extra vergine olijfolie
 175 gr pulled oats
 2 teentjes knoflook
 2 el tomatenpuree
 1 tl gedroogde oregano
 1 tl gedroogde tijm
 1 tl gedroogde rozemarijn
 1 snufje chilivlokken
 300 gr tomatensaus
 90 gr Parmezaanse kaas
 5 gr verse basilicum
 Peper en zout
Keukenbenodigdheden
 Pan met dikke bodem
 Kookpan

Bereidingswijze
1

Kook de verse spaghetti zoals aangegeven staat op de verpakking. Snijd intussen de ui fijn en snijd de wortel, aubergine, tomaat en paprika in kleine blokjes.

2

Meng de pulled oats met 2 el olijfolie, oregano, tijm, rozemarijn en chili. Meng dit goed door en laat het even intrekken voordat je het gaat bakken.

3

Verhit 2 el olijfolie in een pan met dikke bodem en voeg de ui toe. Voeg als de ui glazig begint te worden de wortelblokjes en aubergine toe. Pers de teentjes knoflook uit in de pan en laat al roerend de smaak vrijkomen. Voeg vervolgens de gemarineerde pulled oats en tomatenpuree toe. Breng op smaak met wat peper en zout. Voeg nu de tomaten en paprikablokjes toe. Door deze als laatste toe te voegen behouden ze hun lekkere bite. Voeg na 2 minuten de tomatensaus toe en breng het geheel aan de kook.

4

Giet de verse pasta af en haal de pasta door de bolognesesaus. Verdeel de pasta en de saus over twee borden en top het geheel af met verse basilicum, Parmezaanse kaas en kleine druppeltjes extra vergine olijfolie voor de smaak.

Tip: wil je je spaghetti bolognese een keer op een andere manier eten? Vervang de verse pasta dan door courgetti (pasta gemaakt van courgette). Deze kun je zelf maken, of kant-en-klaar in de supermarkt kopen.

Ingrediënten

Ingrediënten
 250 gr verse spaghetti all’uovo
 1 ui
 1 wortel
 ½ aubergine
 ½ paprika
 2 tomaten
 2 el olijfolie
 3 el extra vergine olijfolie
 175 gr pulled oats
 2 teentjes knoflook
 2 el tomatenpuree
 1 tl gedroogde oregano
 1 tl gedroogde tijm
 1 tl gedroogde rozemarijn
 1 snufje chilivlokken
 300 gr tomatensaus
 90 gr Parmezaanse kaas
 5 gr verse basilicum
 Peper en zout
Keukenbenodigdheden
 Pan met dikke bodem
 Kookpan

Instructies

Bereidingswijze
1

Kook de verse spaghetti zoals aangegeven staat op de verpakking. Snijd intussen de ui fijn en snijd de wortel, aubergine, tomaat en paprika in kleine blokjes.

2

Meng de pulled oats met 2 el olijfolie, oregano, tijm, rozemarijn en chili. Meng dit goed door en laat het even intrekken voordat je het gaat bakken.

3

Verhit 2 el olijfolie in een pan met dikke bodem en voeg de ui toe. Voeg als de ui glazig begint te worden de wortelblokjes en aubergine toe. Pers de teentjes knoflook uit in de pan en laat al roerend de smaak vrijkomen. Voeg vervolgens de gemarineerde pulled oats en tomatenpuree toe. Breng op smaak met wat peper en zout. Voeg nu de tomaten en paprikablokjes toe. Door deze als laatste toe te voegen behouden ze hun lekkere bite. Voeg na 2 minuten de tomatensaus toe en breng het geheel aan de kook.

4

Giet de verse pasta af en haal de pasta door de bolognesesaus. Verdeel de pasta en de saus over twee borden en top het geheel af met verse basilicum, Parmezaanse kaas en kleine druppeltjes extra vergine olijfolie voor de smaak.

Tip: wil je je spaghetti bolognese een keer op een andere manier eten? Vervang de verse pasta dan door courgetti (pasta gemaakt van courgette). Deze kun je zelf maken, of kant-en-klaar in de supermarkt kopen.

Vegetarische spaghetti bolognese
Vegetarische spaghetti

Op zoek naar meer inspiratie voor vegetarische recepten? Bekijk dan hier onze recepten!

Meld je aan en blijf op de hoogte!

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang evenementen, de nieuwste recepten, tips en het laatste nieuws in je mailbox.