Eatertainment komt naar je toe!

Steeds meer evenementen door het hele land.

Pinda bowl

Pinda bowl

Anno 2021 zijn bowls niet meer weg te denken. De variaties en combinaties zijn eindeloos. Deze vegetarische pinda bowl kenmerkt zich door de pindasaus die als topping wordt toegevoegd. Liggen er nog andere groente in de groentelade? Voeg deze gerust toe.

NiveauGemiddeld

Voorziet in2 Porties
Voorbereiding25 minutenKooktijd20 minutenTotale Tijd45 minuten

Ingrediënten
 300 gr tofu
 1 el sojasaus
 1 el srirachasaus
 1 el honing
 1 tl sesamolie
 2 el maïzena
 150 gr 3 kleuren quinoa
 Zout
  komkommer
 2 wortels
 200 gr broccoli
 2 eieren
 70 gr taugé
 100 gr pindasaus
 2 handjes vegetarische kroepoek

Bereidingswijze
1

Verwarm de oven voor op 210°C. Snijd de tofu in blokjes. Meng de tofublokjes met de sojasaus, srirachasaus, honing en sesamolie. Bestrooi vervolgens met maïzena en leg ze op een met bakpapier bekleedde bakplaat in het midden van de oven. Laat de tofublokjes in 15 min krokant bakken, draai de blokjes om en bak de andere kant in 6 min krokant.

2

Kook de quinoa in water met wat zout in 10 min gaar. Snijd de komkommer in blokjes en maak met een dunschiller van de wortel slierten. Kook de broccoliroosjes in 5 min beetgaar en de eieren 6 min. Verwarm de pindasaus volgens de aanwijzingen op de verpakking.

3

Verdeel de quinoa, komkommer, broccoli, wortelslierten, taugé en gebakken tofu over twee borden en top het af met warme pindasaus, een warm ei door midden gesneden. Serveer met kroepoek.

4

Zin in pittig? Snijd een rode peper in ringetjes en garneer.

Ingrediënten

Ingrediënten
 300 gr tofu
 1 el sojasaus
 1 el srirachasaus
 1 el honing
 1 tl sesamolie
 2 el maïzena
 150 gr 3 kleuren quinoa
 Zout
  komkommer
 2 wortels
 200 gr broccoli
 2 eieren
 70 gr taugé
 100 gr pindasaus
 2 handjes vegetarische kroepoek

Instructies

Bereidingswijze
1

Verwarm de oven voor op 210°C. Snijd de tofu in blokjes. Meng de tofublokjes met de sojasaus, srirachasaus, honing en sesamolie. Bestrooi vervolgens met maïzena en leg ze op een met bakpapier bekleedde bakplaat in het midden van de oven. Laat de tofublokjes in 15 min krokant bakken, draai de blokjes om en bak de andere kant in 6 min krokant.

2

Kook de quinoa in water met wat zout in 10 min gaar. Snijd de komkommer in blokjes en maak met een dunschiller van de wortel slierten. Kook de broccoliroosjes in 5 min beetgaar en de eieren 6 min. Verwarm de pindasaus volgens de aanwijzingen op de verpakking.

3

Verdeel de quinoa, komkommer, broccoli, wortelslierten, taugé en gebakken tofu over twee borden en top het af met warme pindasaus, een warm ei door midden gesneden. Serveer met kroepoek.

4

Zin in pittig? Snijd een rode peper in ringetjes en garneer.

Pinda Bowl

Wil je graag andere variaties proberen? Bekijk ook deze kleurrijke poké bowl of bami bowl.

Meld je aan en blijf op de hoogte!

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang evenementen, de nieuwste recepten, tips en het laatste nieuws in je mailbox.